Hrad Houska: Brána do pekla, nebo nacistická svatyně?


Záhadologové ho označují za nejtajemnější místo v Česku, popisy paranormálních jevů, které se v místě nepravidelně zjevují, by vydaly na pořádně obsáhlý svazek. Tajuplná výzdoba interiéru, výskyt radioaktivní vody i pověstná díra do pekla, jež je dnes údajně zastavěna hradní kaplí, řadí Housku do přehledů nejzáhadnějších míst tuzemských i zahraničních publikací. Že hrad Houska obývalo ztělesnění zla, je jisté. Přízviska Brána do pekel však dostál až o několik staletí později, než uvádí pověsti. Bylo to v roce 1939, kdy se na Housku přestěhoval oblastní štáb jednotky SS. Z Housky se rázem stal dům hrůzy a údajně také místní centrum nacistického spolku Lebensborn. Dnes bychom řekli "nevěstinec", ovšem jen pro blonďaté a modrooké. Jeho účelem však nebylo nezávazné pobavení, ale prvoplánové početí dětí pravé árijské rasy, které nahradí odsunuté nebo vyvražděné obyvatelstvo. Tyto informace se dochovaly jen ve vzpomínkách pamětníků, žádné hmotné důkazy pro to nejsou. Potvrzuje to však fakt, že Houska v té době byla centrem výzkumu, vědci ovšem Housku živí neopustili. Aby zajistili stoprocentní mlčenlivost, nacisti je údajně zavraždili a zazdili uvnitř hradu. Uvádí se, že na Housce skonal i někdejší nacistický důstojník Ernst Schambacher. Pravděpodobně spáchal v květnu 1945 sebevraždu.
Houska v minulosti odkryla i jiná svá tajemství. Básníku Karlu Hynku Máchovi ukázala cestu do budoucnosti.


Fakta

  • GPS: 50°29'25.004"N, 14°37'25.831"E
  • Hrad byl zpřístupněn veřejnosti vůbec poprvé až v roce 1999
  • V 80. letech byla zahájena přestavba na rekreační středisko pro zaměstnance Spolany Neratovice
  • v roce 1974 zde nahrála svou nejstarší dochovanou „studiovou" nahrávku undergroundová skupina Plastic People Of The Universe
  • během 2. sv. války sídlily na Housce jednotky SS, do přilehlých skal vytesali bunkry, které sloužily jako pozorovatelny
  • v roce 1943 zde Hlavní říšský bezpečnostní úřad vytvořil archiv zkonfiskovaných knih (Burgund II). Některé prý byly vázané v lidské kůži. Všechny se dnes považují za ztracené
  • v roce 1924 hrad koupil senátor a prezident plzeňských Škodových závodů Josef Šimonek
  • skalní útvary v okolí Housky si oblíbil básník Karel Hynek Mácha, údajně zde zabloudil a musel přečkat noc pod širým nebem mezi skalami
  • před revolucí na Housce pracoval jako kastelán známý evangelický farář a politik Svatopluk Karásek
  • Hrad byl založen v druhé polovině 13. století Přemyslem Otakarem II.
  • Původně, v 9. století, na tomto místě stávalo hradiště, které nechal pro svého syna Housku vystavět Slavibor z rodu Pšovanů


10 neuvěřitelných pověstí o hradu Houska

1) Podhradní kaplí je zazděná průrva do pekla, místa se odjakživa lidé báli, a tak jinechali zasypat, ukázalo se ale, že je bezedná, a tak ji museli nechat zazdít apřímo nad ní postavili atypicky uprostřed hradního areálu hradní kapli
2) Dozvědět se, co se odehrává v otvoru, lidi vždycky lákalo. Proto tam spustili vězně, kterému slíbili milost za to, že vypoví, co viděl. Vězeň ale po chvíli začal hystericky křičet a prosit o pomoc. Vytáhli ho s úplně bílými vlasy-hrůzou zešedivěl, popsal, že dole řádí ďáblové, ale víc z něho nedostali, za dva dny zemřel
3) Tajemným otvorem se dá údajně sestoupit do světa nelidí.
4) Pod Houskou prý vedou podzemní chodby, podle různých pověstí vedou na nedaleký Bezděz nebo do Tibetu
5) Skutečná brána do pekla se podle některých nenachází pod hradní kaplí, ale několik kilometrů od hradu, na vrcholu nedalekého kopce, kde kdysi stával barokní kostelík
6) Tajemný průchod stráží mnich bez tváře, oděný do černého pláště. Potuluje se skalními chodbami
7) Na Housce straší Oront, vůdce švédských vojáků z Třicetileté války. Je prý vespolku s ďáblem, od kterého dostal černou slepici, která mu přinesla nesmrtelnost
8) Nedaleko hradu se nachází Ďáblův kámen. Kdysi tudy procházel čert a na zádech nesl lakomého sedláka. Ten byl ale tak těžký že ho usadil na kámen a sám se posadil vedle něj. V kameni po něm zůstala stopa kopyta a řetězu
9) V noci se na Housce ozývají děsivé hlasy, praskání, hlasité kroky i neidentifikovatelné zvuky, které přicházejí jakoby odnikud
10) V hradní studni, o které se také mluví jako o jednom z možných vchodů do pekla, sedí čert. Tomu nahrává i fakt, že na Housce byla vždycky nouze o vodu


Jak se tam dostat?

Nejsnáze se k hradu dostanete od Mladé Boleslavi posilnici č. 38 (směrem na Českou Lípu), v obci Obora odbočíte doleva nasilnici č. 273 a projedete obec Okna, až dorazíte do Žďáru. Ve Žďáru odbočíte doleva na vedlejší, která vás zavede přes vísku Kruh až na Housku; Ve směru ze Mšena jeďte po vedlejší silnici přes obce Nosálov a Bezdědice až do Žďáru aodtud doleva přes Kruh do Housky. Jet se dá také od Tubože údolím do Dolní Housky a odtud strmě nahoru k hradu.
Velké parkoviště je v Housce asi 700 metrů od hradu, pár parkovacích míst je i přímo u vstupní brány, musíte mít ale štěstí.

Dejte nám LIKE :D

nejlepší FLASH hra na světě

Mistři dokažou vyčistit pole

Údajně nejhranější flash hra na světě, tak schválně, jestli si získá i Vás :)
Touto hrou procvičujete sebeovládání, vůli, koncentraci, orientaci, barvocit, odhad, strategii, logiku, schopnost riskovat, nevzdávat téměř stracenou hru a to vše potřebujete do života, abyste byli úspěšní.
Cílem hry je vyčistit plochu od kuliček, ale je to fuška. Hraje se to, jako kulečník. Kulička je schopná se odrazit od kuličky, ale i do mantinelu. Miřte na kuličku, která sousedí s kuličkou - kuličkami stejné barvy, to se považuje za platný nástřel a všechny kuličky stejné barvy zmizí, ale zmizí i kuličky , které jsou v oku mezi nimi. Tak hodně štěstí a jdeme na to. Vyberte kuličku, kterou chcete trefit a klikněte na ní levým myším tlačítkem.



Další hry najdete zde

Dejte nám LIKE :D

Čísla, která vás ohromí: Co se stane každou minutu na Internetu?

Už jste někdy přemýšleli o tom, co všechno se každou minutu odehraje na Internetu? My to víme!





Na Instagram je uploadováno 216 000 fotografií, 
na Amazonu jsou uzavřeny obchody za cca 1 600 000 Kč
na Facebooku je uděleno 1,8 milionů „like“ 
a na YouTube jsou nahrána videa o celkové délce 72 hodin.
Uživatelé si zaregistrují 70 nových domén
vytvoří 571 nových webových stránek, 
odešlou 204 milionů e-mailů 
a zveřejní 278 000 tweetů. 
Na Google jsou provedeny 2 miliony vyhledávání.
Ve srovnání s loňskými údaji se tak například počet odeslaných e-mailů zvýšil o 36 milionů za minutu, což je poměrně hodně. Jde o další důkaz toho, že my lidé spolu stále více komunikujeme virtuálně.
Těšit nás může alespoň fakt, že počet aktualizací statusů na Facebooku klesl z 695 000 na pouhých 246 000. Že by nás tato sociální síť už pomalu přestávala bavit?

Dejte alespoň LIKE nám :D

Nejkurióznější rozhovory mezi dispečery a piloty: Tohle vás vážně pobaví



A jedná se o opravdové záznamy.
Věž: „Abyste zabránili hluku, uhněte prosím o 45 stupňů doprava.“ Pilot: „Co můžeme dělat za hluk ve 35 000 stopách?“ Věž: „Takovej rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi.“
Věž: „Jste Airbus 320, nebo 340?“ Pilot: „Samozřejmě že Airbus 340.“ Věž: „V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory.“
Pilot: „Dobré ráno, Bratislavo.“ Věž: „Dobré ráno, pro informaci, tady je Vídeň.“ Pilot: „Chystáme se na přistání, Bratislavo.“ Věž: „Tady je opravdu Vídeň.“ Pilot: " Vídeň?" Věž: „Ano, Vídeň.“ Pilot: „Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy.“ Věž: „O.K., tak přestaňte přistávat a zahněte doleva.
Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: „No jo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že už jsou dole.“ Pilot: „To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj!“
Pilot společnosti Alitalia, kterému vyřadil blesk z provozu půlku kokpitu: „Skoro všechno nám vypadlo, nic už nefunguje, ani výškoměr už nic neukazuje......“ Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla: „Drž už hubu a zemři jako chlap!“
Pilot: „Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce.“ Věž: „Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru.“ Pilot: „Stojíme na dráze 2, čekáme už věčnost na cisternu.“
Věž: „Po přistání prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 a Oskar 2.“ Pilot: „Kde to je? My se tady přece nevyznáme!“ Věž: „Nic si z toho nedělejte, já jsem tady taky teprve druhý den.“
Pilot: „Žádáme o povolení ke startu.“ Věž: „Sorry, ale nemáme váš letový plán, kam letíte?“ Pilot: „Do Salcburku, jako každý pondělí“ Věž: „Dneska je úterý.“ Pilot: „To je super, tak to máme dnes volno.“
Věž: „Vaše výška a pozice?“ Pilot: „Měřím 180 a sedím vepředu vlevo.“
Věž: „Máte dostatek paliva, nebo ne?“ Pilot: „Ano.“ Věž: „Ano co?“ Pilot: „Ano, pane.“
Věž: „Oznamte nám očekávaný čas příletu.“ Pilot: „Úterý by se mi docela hodilo.“
Po každém letu vyplňují piloti formulář, tzv. grip. Tam zmiňují všechny technické problémy a závady na letadle, které zpozorovali během letu a které je potřeba opravit. Mechanici si to přečtou a zjednají nápravu a pak do formuláře napíšou, co a jak bylo opraveno.
Letecká společnost Quantas největší perly zveřejnila:
Zapsaný problém: Levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit. Řešení: Levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna.
Problém: Zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo velice drsné. Mechanikova poznámka: Automatické přistávání na tomto letadle není nainstalováno.
Poznámka: Něco je uvolněno v pilotní kabině. Mechanik: Něco bylo utaženo v pilotní kabině.
Poznámka: Na předním skle jsou mrtví brouci… Mechanik dopsal: Byli objednáni živí brouci.
Poznámka: Autopilot v poloze „držet výšku“ nechá letadlo klesat 60 m/min. Mechanik: Tento problém si nemohu předvést na zemi.
Zapsaný problém: Zpod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky, jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem. Mechanik: Trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.
Zapsaný problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle. Mechanik dopsal: Hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu.
Zapsaný problém: Třecí zámky způsobují, že se škrticí páčka zastaví. Mechanik dopsal: Proto tam také jsou.
Zapsaný problém: Podezření na prasklé sklo. Mechanik: Podezření je správné.
Zapsaný problém: Motor číslo 3 chybí! Mechanik: Po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle.
Zapsaný problém: Letadlo se za letu chová legračně. Mechanik: Letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně.
Zapsaný problém: Cílový radar pobroukává. Mechanik: Cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových textů.
Zapsaný problém: Myš v pilotní kabině. Mechanik: Byla namontována kočka.

pokračujte dále: